top of page

OVER MIJ

Oorlogen zijn verschrikkelijk. In oorlogen rondlopen en er verslag van doen voelt daarentegen zinvol en belangrijk. Dit heb ik ervaren toen ik voor Newsweek Magazine en De Telegraaf als correspondent jarenlang in Afrika en het Midden-Oosten woonde en werkte en er over vele conflicten verslag deed.

Toen ik terugkwam in Nederland besloot ik, na het maken van ondermeer een film voor National Geographic, opnieuw inhoudelijk zinvolle zaken centraal te stellen in mijn beroepsleven. Via een opleiding bij Nyenrode richt ik me op marketing en communicatie voor goede doelen,

,,Kun jij je nog wel opwinden over de kleinere en iets minder kleine problemen in Nederland?’', wordt me wel eens gevraagd. ,,Die zijn toch minimaal vergeleken bij alles wat je zag?’

De problemen die op verschillende werelddelen spelen zijn inderdaad niet vergelijkbaar. Maar tegelijkertijd zijn ze het beide waard om tegen in te gaan. Armoede in Amsterdam-Noord is net zo existentieel in het leven van hem die het betreft als ellende aan de andere kant van de wereld dat is voor individuele levens daar. 

Het doel van Aid Publicity? De professionaliteit in de wereld van profits aanreiken aan de mooiste organisaties in de non-profitwereld. De meest geavanceerde communicatiestechnieken aanwenden om organisaties die niet alleen voor zichzelf of hun aandeelhouders bezig zijn sterker en succesvoller te maken.

Anders gezegd: van de non-profit wereld een sector maken waar communicatie-experts uit de wereld van de profits met jaloezie naar kijken – omdat high end vaardigheden er verweven worden met echte bezieling. Die combinatie kan de meest impactvolle content opleveren die er bestaat. 

bottom of page